Review pelanggan kami

Review pelanggan kami

TERMA & SYARAT PENGINAPAN DI HOMESTAY D'MEDINA

1. SEMUA PERALATAN YANG DISEDIAKAN DIDALAM HOMESTAY INI  BOLEH DIGUNAKAN OLEH PENYEWA. PERALATAN TERSEBUT HENDAKLAH DIGUNAKAN DENGAN SECARA BERHEMAT DAN CERMAT. JIKA TERDAPAT KEROSAKAN SEBELUM DIGUNAKAN, SILA LAPORKAN KEPADA PEMILIK HOMESTAY DENGAN KADAR SEGERA.

2. TIDAK DIBENARKAN  MENGALIHKAN KEDUDUKAN PERALATAN DIDALAM HOMESTAY INI. ANTARA BARANG YANG TIDAK DEBENARKAN UNTUK DIALIH SEPERTI KATIL, ALMARI, ALMARI SOLEK, TILAM, KERUSI, MEJA MAKAN, SOFA, SET TV, REMOTE TV, REMOTE, ASTRO, REMOTE KIPAS, REMOTE PENGHAWA DINGIN. JIKA DIDAPATI TERDAPAT BARANGAN DIALIH DAN MENYEBABKAN KEROSAKAN, GANTI RUGI AKAN DITUNTUT.




3. PASTIKAN SEMUA PERALATAN DAPUR YANG DIGUNAKAN OLEH PENYEWA DICUCI SEBELUM CHECK OUT DARI HOMESTAY INI.

4. PENYEWA MESTILAH MEMASTIKAN SEMUA SUIS PERALATAN ELETRIK SPT AIRCOND DAN KIPAS (KECUALI  PETI AIS) DIMATIKAN JIKA MENINGGALKAN HOMESTAY UNTUK J/MASA YANG LAMA  BAGI MENGELAKKAN PEMBAZIRAN ELETRIK.

5. PENYEWA DILARANG MEMBIARKAN AIRCOND TERUS  TERPASANG SELAMA BEBERAPA HARI TERUTAMA  SEMASA PENYEWA TIADA DIRUMAH KERANA INI MENYEBABKAN KEROSAKAN KEPADA AIRCOND TERSEBUT AKIBAT DARIPADA KECUAIAN TERSEBUT.


6. KEROSAKAN ALATAN KERANA  KECUAIAN PENGGUNA MESTILAH DITANGGUNG OLEH PENYEWA. PEMILIK HOMESTAY BOLEH  MEMBUAT TUNTUTAN GANTI RUGI DI ATAS KEROSAKAN TERSEBUT. KERJASAMA PENYEWA AMAT DIHARGAI.

7. PENYEWA BOLEH MEMOHON  PERALATAN TAMBAHAN DARIPADA PEMILIK HOMESTAY TETAPI BERGANTUNG KEPADA PEMILIK HOMESTAY SAMA ADA MEMENUHI PERMINTAAN TERSEBUT ATAU SEBALIKNYA DENGAN MENGENAKAN CHARGE (BAYARAN TAMBAHAN) ATAU SEBALIKNYA.

8. DILARANG SAMA SEKALI MENJADIKAN CADAR ATAU COMFORTER SEBAGAI  ALAS SETERIKA SUPAYA CADAR ATAU COMFORTER TIDAK HANGUS ATAU KOTOR.

9.   WAKTU CHECK-IN JAM 2.00 PETANG DAN WAKTU CHECK-OUT SEBELUM JAM 12.00 T/HARI. PENYEWA YANG INGIN CHECK-IN AWAL ATAU CHECK-OUT LEWAT BOLEHLAH MINTA KEBENARAN TERLEBIH DAHULU DARIPADA PEMILIK HOMESTAY. PEMILIK HOMESTAY BOLEH MENGENAKAN CAJ TAMBAHAN RM10.00/JAM JIKA PENYEWA CHECK-OUT LEWAT DARIPADA MASA YANG SEPATUTNYA.

10. TEMPAHAN HANYA DIANGGAP SAH SETELAH PENYEWA MEMBAYAR RM100 DEPOSIT.  PENYEWA LAIN MASIH BERPELUANG MENGINAP PADA TARIKH YANG SAMA JIKA DISERTAKAN DENGAN BAYARAN DEPOSIT & TEMPAHAN TANPA DEPOSIT AKAN TERBATAL DENGAN SENDIRI.

11. KAMI MEMOHON JASA BAIK PENYEWA UNTUK MENJAGA KEADAAN RUMAH DAN SEGALA KEMUDAHAN PERALATAN DENGAN BAIK.

12. MENJAGA ADAB KEJIRANAN DENGAN TIDAK MEMBUAT BISING ATAU MENGGANGGU KETENTERAMAN JIRAN BERDEKATAN.

13. HARTA BENDA PENYEWA ADALAH TANGGUNJAWAB PENYEWA SENDIRI. PIHAK HOMESTAY TIDAK  BERTANGGUNGJAWAB DI ATAS SEBARANG KEHILANGAN ATAU KEROSAKAN HARTA BENDA PENYEWA.

14. HANYA MAKANAN HALAL DIBENARKAN DIBAWA MASUK KE DALAM HOMESTAY.   BINATANG PELIHARAAN JUGA TIDAK DIBENARKAN.

15. PENYEWA DINASIHATKAN MEMATIKAN SUIS UNTUK SEMUA PERALATAN ELEKTRIK YANG TELAH DIGUNAKAN.

16. SAMPAH SARAP MESTILAH DIBERSIHKAN & DIMASUKKAN KE DALAM PLASTIK YANG TELAH DISEDIAKAN.  LETAKKAN   DI LUAR PINTU UNTUK DIBUANG OLEH PENGURUSAN HOMESTAY.

No comments:

Post a Comment

Lokasi berhadapan Taman Permainan

Bagi pelanggan kami yang membawa bersama anak² kecil. Jika berkelapangan, bolehlah ke taman permainan kanak² yang terletak berhadapan h...